Ситуація наступна, можна сказати, типова:
В будинку є квартири, що обладнані лічильником, є такі що не обладнані (різниця між показами квартирних лічильників та показами загальнобудинкового лічильника розподіляється згідно кількості зареєстрованих).
В статичному випадку все гаразд, робимо дві складових тарифу,
(1) "Водопостачання" та
(2) "Водопостачання без лічильника".
У складовій (1) фільтруємо по наявних лічильниках, у складовій (2) - вказуємо загальнобудинковий та фільтруємо по приміщеннях без лічильників. Здається, все гаразд, все нараховано і розподілено вірно.
Тепер ситуації, що виникають:
1. Власники приміщення без лічильника встановили лічильник. Наші дії:
1) Вказуємо у складовій (1) реквізити нового лічильника
2) Прибираємо зі складової (2) фільтр на це приміщення
Все буде розраховано вірно, але тільки в поточному місяці. З відомостей нарахуваннь попередніх місяців пропадуть нараховані обсяги, залишаться лише суми. Якщо виникне потреба перарахунку (а вона виникне) - повторити розрахунок не вдасться. Це дуже прикро, запропонуйте, будь ласка більш вірний алгоритм дій.
2. Власники приміщення не виконали повірку лічильника, не допускають до зняття контрольних показів.
Згідно нового закону "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", ми повинні на протязі 3-х місяців нараховувати середньодобові обсяги за останні 12 місяців, а після 3-х місяців вважати приміщення таким, що не обладнано лічильником. Наші дії:
1) Три місяці поспіль ставимо розрахункові покази замість фактичних, нема проблем.
2) За три місяці коректуємо дату дійсності лічильника, нічого в (1) не змінюємо, та ставимо на приміщення фільтр у складовій (2)
В попередніх місяцях при перерахунку буде нараховано обидві складові (1)+(2), що унеможливлює перерахунки.
Моя пропозиція:
Додати фільтри до ставок складових тарифу, а не до самих складових. Щоб можна було зафіксувати стан приладів обліку і схеми розрахунку у залежності від місяця нарахувань. Схема нарахувань не статична, і в новому законі це передбачено.