З нами з: 4 грудня 2016 р.
Повідомлень: 10
Bronze Poster
|
Добрий день! Голова ОСББ за власні кошти здійснив оплату матеріалів (цемент, пісок). Як правильно все це провести по бухгалтерії, щоб компенсувати власні витрачені кошти за рахунок списання боргу за утримання будинку? Поділіться хто має практику, завчасно дякую.
|
|
|
З нами з:
Повідомлень: 589
Gold Poster
|
чеки бухгалтеру і через касу отримати гроші назад. для зарахування в рахунок оплати за утримання будинку то треба рішення загальних зборів.
|
|
|
З нами з:
Повідомлень: 565
Gold Poster
|
Якщо голова в штаті, а не на громадських засадах, ці роботи та витрати на матеріали передбачені кошторисом, є чеки на оплату матеріалів, то можна провести через авансовий звіт, видатковий та прибутковий ордери. Тобто борг не списується, а фактично погашається на суму вартості матеріалів. Списати борг можна тільки через загальні збори, але такий шлях, на мою думку, більш підходить для ситуацій, коли виконуються роботи (послуги) в рахунок боргу та коли невиконані умови, що наведені вище.
|
|
|
З нами з: 4 грудня 2016 р.
Повідомлень: 10
Bronze Poster
|
Голова ОСББ не в штаті, виконує роботу на громадських засадах, як бути в такому випадку?
|
|
|
З нами з:
Повідомлень: 565
Gold Poster
|
Тоді тільки через загальні збори. Взагалі, якщо ведеться хоч якась діяльність, краще голову оформити хоч на якусь оплату.
|
|
|
З нами з: 4 грудня 2016 р.
Повідомлень: 10
Bronze Poster
|
Дякую за відповідь. А які документи на загальних зборах потрібно оформляти, щоб повернуть кошти?
|
|
|
З нами з:
Повідомлень: 51
Gold Poster
|
Якась така складна процедура тут описується. За законними підставами голова правління повинен (повинна) бути співвласником даного будинку. Отже, відповідно до прибуткового касового ордеру голова правління (як співвласник) сплачує внесок на утримання будинку (і так далі за текстом) за такий -то місяць в сумі, яка дорівнює витраченим коштам на придбання тмц, поштові витрати тощо для ОСББ. В результаті цієї операції у касі з'являються кошти. Ці кошти цим же днем в цій же сумі видаються або як відшкодування по авансовому звіту, або під звіт. Звичайно, якщо ви це ще не оформили, то можна під звіт зі звітуванням бажано в цей же день (чеки мають бути теж цим днем), а якщо чеки різними датами (з маленьким розривом у датах), то тут - відшкодування по авансовому звіту. Таким чином зменшується заборгованість за внесками співвласника і відшкодовуються витрати на придбання тмц для ОСББ. Щодо штатності голови правління, то до чого тут це? Адже вона всеодно працює в ОСББ та ще й керівником, хай навіть на громадських засадах. А ще є Цивільний кодекс і поняття повіреного (напр., ст.1000, 1006, 1007). Це для випадку коли цивільно-правові дії вчиняються непрацівником підприємства: навіть в межах цивільно-правових відносин припустима ситуація, коли не працівник придбаває за дорученням підприємства якісь цінності, передає їх разом із авансовим звітом і документами про їх придбання підприємству і отримує на підставі цього відшкодування понесених витрат. Але в описаній ситуації це не той випадок. Такщо можна цілком обійтися і без Загальних зборів. Якщо сильно боїтеся, то узгодьте цю ситуацію з ревізійною комісією, адже такий орган у вашому ОСББ має бути обов'язково.
|
|
|
З нами з:
Повідомлень: 51
Gold Poster
|
Ось тут краще розписано: стаття журналу "Дебет-Кредит" (не знаю чи відкриється для читання безкоштовно, бо я маю підписку): https://consulting.dtkt.ua/taxation/profits-tax/2642
|
|
|
З нами з:
Повідомлень: 565
Gold Poster
|
Це все вірно до певного моменту. Зверніть увагу, що документи про витрати подаються до бухгалтерії, а авансовий звіт затверджує керівник. Тобто керівник повинен бути працівником підприємства. Нештатний голова - це керівник, але не працівник. Якщо в ОСББ немає жодного штатного працівника, то про яку бухгалтерію іде мова? Якщо голова працює на громадських засадах, то він не може приймати на роботу інших працівників. До того ж я не впевнена, що податкова зарахує у підтверджені витрати авансовий звіт, затверджений нештатним головою. Якщо буде на це рішення загальних зборів, то хоча б будуть для цього звіту законні підстави. Щодо каси. Якщо на підприємстві немає жодного штатного працівника, я б не рекомендувала зв'язуватися з офіційними касовими операціями взагалі. Тільки безготівкові розрахунки. Тому що знов-таки: якщо на підприємстві немає жодного штатного працівника, про які офіційні касові операції може йти мова? Щодо повіреного. Як Ви собі це уявляєте на практиці? Нештатний голова видає сам собі як непрацівнику доручення на придбання цінностей? Зрозумійте, що бухоблік - це не іграшки. Є затверджені стандарти, положення, правила, вимоги. Не треба думати, що вас це не стосується або не торкнеться. Це може бути до певного часу. А потім прийдуть з перевірками не ваші ревізійники, а сторонні люди з певними повноваженнями. В будь-якому випадку, яке б рішення в своєму ОСББ ви не прийняли, ви повинні розуміти, що за все, в т.ч. за ведення бухгалтерської документації, відповідає голова правління, незалежно від того, отримує він зарплату чи ні. Відповідальність у голови цілком конкретна і адміністративна, і кримінальна. Тому може не треба знущатися з голови правління та варто оформити людину хоч на якісь копійки, щоб вона хоча б не ломала собі голову, як виходити з ситуацій, які в принципі є звичайними та елементарними, але ви їх ускладнили до неможливості.
|
|
|
З нами з:
Повідомлень: 51
Gold Poster
|
Ви знаєте, я утримаюсь від коментарів зі свого боку щодо Вашого повідомлення, але якщо голова правління працює на громадських засадах, то він всеодно працівник, хоча і позаштатний. І де цікаво, в яких положення, стандартах тощо прописано, що документи підписуються штатним керівником. А якщо на підприємстві тільки керівник один єдиний і є з покладеним на нього обов'язком ведення бух.обліку і відповідно відоповільним за його ведення і цей керівник є засновником чи співвалсником, як у даному випадку виступає і голова правління. На Вашу думку, що співвласники не можуть вносити внески через касу в ОСББ з подальшим внесенням на банківський рахунок? І що значить офіційна каса? А поштові відправлення ви теж пропонуєте оплачувати через безготівкові розрахунки? І на кожну звичайну штатну господарську операцію скликати загальні збори? І про яке списання боргу Ви говорите? Щоби ще людину під ПДФО підтягнути?
|
|
|
З нами з:
Повідомлень: 565
Gold Poster
|
Відповідно до Податкового кодексу України: "14.1.195. працівник - фізична особа, яка
безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з
роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону;" Тому голова правління на громадських засадах не є працівником відповідно до законодавства. Це не мої вигадки і не мої вимоги. Тому я не бачу теми для дискусії та не збираюся нікого ні на що вмовляти. Можете взяти цю інформацію до відома. Можете взагалі про це забути. Можете погоджуватися з законодавством, можете його додержуватися. Можете його порушувати як вам завгодно. В будь-якому випадку ви - дорослі люди, робите свідомий вибір, за всі ваші рішення відповідати - саме вам.
|
|
|
З нами з:
Повідомлень: 51
Gold Poster
|
Якщо голова правління на громадських засадах не має право підписувати первинні документи (якими є в тому числі касові ордери, авансові звіти, акти виконаних робіт тощо), бо він не в штаті, то на яких підставах тоді проводити згадані Вами безготівкові розрахунки, якщо платіжне доручення має бути підписане керівником, підозрюю, що штатним, і взагалі які тоді функції може виконувати голова правління на громадських засадах (ну не заборонено ж це законодавством?) - тільки "весільного генерала"?
|
|
|
З нами з:
Повідомлень: 565
Gold Poster
|
У цього "весільного генерала" прав та можливостей - дійсно як у "весільного". Зате обов'язків та відповідальності - по повній програмі як у штатного голови.
|
|
|
З нами з: 4 грудня 2016 р.
Повідомлень: 10
Bronze Poster
|
Ящо є рішення загальних зборів про відшкодування з оплати за утримання будинку, то можна зробити наступні проводки: Дт22-Кт631, Дт631-Кт377.1?
|
|
|
З нами з: 11 січня 2017 р.
Повідомлень: 6
|
Де знайти підказку, як заповнювати та зберігати Авансові звіти
|
|
|
З нами з:
Повідомлень: 51
Gold Poster
|
https://buhgalter911.com/uk/blanki/pervichnye/avansovyi-zvit/ там є порядок складання.
|
|
|
З нами з: 1 вересня 2020 р.
Повідомлень: 2
|
На який рахунок оприбуткувати печатку - 112, прибдану за нал (д 112 к 372)? і чи потрібно нарахувати знос 50% при вводі в експлуатацію?
|
|
|
З нами з:
Повідомлень: 282
Gold Poster
|
на 112, проводка 15-372 и 112-15, при вводе в эксплуатацию я начисляю 100% износ
>> levada.sky На який рахунок оприбуткувати печатку - 112, прибдану за нал (д 112 к 372)? і чи потрібно нарахувати знос 50% при вводі в експлуатацію?
|
|
|