Тема № 224261: ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ В ОСББ / Процедура принятие на баланс дома


Додати повідомлення
olga.dik
Процедура принятие на баланс дома
Додано: 15 грудня 2014 р. 15:07
З нами з:
Повідомлень: 10
Bronze Poster
Подскажите,как проходип принятие на баланс ОСББ домов? Нам надо пересчитывать деревья и перемерять коммуникации?Мы-новички....
 
vladimir
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 16 грудня 2014 р. 10:01
З нами з:
Повідомлень: 555
Gold Poster
Вот правовая основа Постановлением КМУ от 11.10.2002г. №1521 утвержден «Порядок передачи жилого комплекса или его части с баланса на баланс». Но сейчас готовятся изменения.
 
Mallenka
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 26 березня 2016 р. 20:35
З нами з:
Повідомлень: 8

Поділіться з інформацією, хто уже практично зіткнувся з цією справою.

Якою є передача будинку з балансу комунальної установи в управління ОСББ по новому законодавству?

Чи повинна міська рада (для формування комісії по передачі документації на будинок і прибудинкову територію) вимагати рішення загальних зборів з кількістю 2/3 голосів щодо отримання будинку на баланс / управління? 

Які документи ми повинні подати в міську раду та якою є процедура отримання можливості повноцінно управляти будинком? З якого моменту ми можемо отримувати внески, коли ЖЕК припиняє нарахування квартплати?

Будемо вдячні за консультацію.

 
romulj Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 29 березня 2016 р. 0:02
З нами з:
Повідомлень: 1640
Gold Poster
Будинок Ваша власність. І Вам непотрібно у когось запитувати. ОСББ відповідно до закону починає працювати з дати реєстрації. До міської ради подайте листа про передачу тех.документації на будинок відповідно до ЗУ про ОСББ. 

Роман Гученко
Голова правління АОСББ "Сумщина",
Віце-президент ГО "Всеукраїнська рада голів ОСББ",
Член національно ради з питань ОСББ при КМУ
 
katrinkalv
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 30 березня 2016 р. 17:21
З нами з:
Повідомлень: 2

Добрый день! Подскажите пожалуйста, как быть и куда обращаться по нашей ситуации. В 2009 году было создано ОСББ, на протяжении 6 лет не было ни одного собрания. Председатель всегда говорил, что дом на балансе не стоит, его якобы не отдает ЖЭК (который работал до основания ОСББ). Осенью 2015 года председатель сбежал, оставив дом с долгами. Жильцы написали заявление в органы, ждем ответ, но сразу сказали, что это всё очень долго будет тянуться. В январе общим собранием дома был выбран новый председатель и правление. Работа дома по-тихоньку стала налаживаться. Т.к. дом у нас на балансе не стоял (по словам бывшего председателя) был отправлен запрос в ЖЭК о том, чтобы нам передали документы и дом встал на баланс ОСББ. Был получен ответ от ЖЭКа, что наш дом уже давно снят с их баланса и все документы переданы председателю, который благополучно скрылся в неизвестном направлении. 
Куда нам писать и где нам получить/восстановить документы на дом? Или какие наши действия? Ситуация у нас, к сожалению, абсурдная. Очень надеюсь на Вашу помощь. Спасибо
 
aldo@ukr.net
Re: Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 31 березня 2016 р. 9:10
З нами з:
Повідомлень: 10
Bronze Poster


>> romulj
Будинок Ваша власність. І Вам непотрібно у когось запитувати. ОСББ відповідно до закону починає працювати з дати реєстрації. До міської ради подайте листа про передачу тех.документації на будинок відповідно до ЗУ про ОСББ. 
Романе, Як будуть розірвані договори мешканців з КЖЕП?
Треба ще затвердити тариф, якщо не був затверджений на установчих зборах. 
 
Mallenka
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 31 березня 2016 р. 9:24
З нами з:
Повідомлень: 8

У нас розмір внесків затверджений.

Не знаємо як змусити ЖЕК не обслуговувати надалі будинок і не виставляти рахунків (так як зняття будинку з їх балансу та передачі технічної документації ще не відбулося і цей процес, очевидно, буде затягуватися).

Ми написали на ЖЕК листа наступного змісту:

".....Відповідно до чинного на сьогоднішній день законодавства та Статуту об’єднання - господарче забезпечення діяльності об’єднання може здійснюватися власними силами об’єднання (шляхом самозабезпечення) або шляхом залучення на договірних засадах суб’єктів господарювання.

Виходячи з цього, повідомляємо Вас про початок управління ОСББ ... з 01.04.2016р. шляхом самозабезпечення із залученням на договірних засадах суб’єктів господарювання.

Відповідно, просимо Вас привести у відповідність свою бухгалтерську та іншу документацію та не виставляти рахунків за квартплату співвласникам об’єднання.

Додатково нагадуємо, що відповідно до ЗУ «Про об'єднання співвласників  багатоквартирного будинку» (абзац 17-18 статті 6): ..............."

Чи достатньо цього, щоб ЖЕК припинив обслуговування та нарахування?

 
victor
Re: Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 31 березня 2016 р. 16:50
З нами з:
Повідомлень: 73
Gold Poster


>> Mallenka

У нас розмір внесків затверджений.

Не знаємо як змусити ЖЕК не обслуговувати надалі будинок і не виставляти рахунків (так як зняття будинку з їх балансу та передачі технічної документації ще не відбулося і цей процес, очевидно, буде затягуватися).

Ми написали на ЖЕК листа наступного змісту:

".....Відповідно до чинного на сьогоднішній день законодавства та Статуту об’єднання - господарче забезпечення діяльності об’єднання може здійснюватися власними силами об’єднання (шляхом самозабезпечення) або шляхом залучення на договірних засадах суб’єктів господарювання.

Виходячи з цього, повідомляємо Вас про початок управління ОСББ ... з 01.04.2016р. шляхом самозабезпечення із залученням на договірних засадах суб’єктів господарювання.

Відповідно, просимо Вас привести у відповідність свою бухгалтерську та іншу документацію та не виставляти рахунків за квартплату співвласникам об’єднання.

Додатково нагадуємо, що відповідно до ЗУ «Про об'єднання співвласників  багатоквартирного будинку» (абзац 17-18 статті 6): ..............."

Чи достатньо цього, щоб ЖЕК припинив обслуговування та нарахування?


У меня еще потребовали Решение Горисполкома о разрешении передачи ...
 
fedorka25
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 8 червня 2016 р. 6:58
З нами з:
Повідомлень: 1

Доброго дня. Підкажіть будь ласка - 24 травня 2016 р.  ми зареєстрували ОСББ, надіслали лист про створення комісії стосовно акту прийому-передачі будинку на ОСББ, в нас є 11 квартир які є не приватизовані, і мешканці не поспішають це робити, як бути із ними (в протоколі за них підписувався ЖЕК щодо створення ОСББ). Документів на ці квартири ніхто немає, тільки мешканці мають ордери! Дякую.
 
romulj Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 28 червня 2016 р. 11:43
З нами з:
Повідомлень: 1640
Gold Poster

Такого поняття як Баланс не має, Ви берете будинок в управління. А питання не приватизованих квартир на це ніяк не заважає. 


>> fedorka25
Доброго дня. Підкажіть будь ласка - 24 травня 2016 р.  ми зареєстрували ОСББ, надіслали лист про створення комісії стосовно акту прийому-передачі будинку на ОСББ, в нас є 11 квартир які є не приватизовані, і мешканці не поспішають це робити, як бути із ними (в протоколі за них підписувався ЖЕК щодо створення ОСББ). Документів на ці квартири ніхто немає, тільки мешканці мають ордери! Дякую.

Роман Гученко
Голова правління АОСББ "Сумщина",
Віце-президент ГО "Всеукраїнська рада голів ОСББ",
Член національно ради з питань ОСББ при КМУ
 
Ляля
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 28 червня 2016 р. 13:50
З нами з:
Повідомлень: 26
Silver Poster

http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/301-2016-%D0%BF   щодо процедури списання з балансу будинку, там

п. 10 - відповідь на ваше питання)))

 
romulj Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 28 червня 2016 р. 13:53
З нами з:
Повідомлень: 1640
Gold Poster

Ляля що ви хотіли цім сказати? 


>> Ляля

http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/301-2016-%D0%BF   щодо процедури списання з балансу будинку, там

п. 10 - відповідь на ваше питання)))



Роман Гученко
Голова правління АОСББ "Сумщина",
Віце-президент ГО "Всеукраїнська рада голів ОСББ",
Член національно ради з питань ОСББ при КМУ
 
Ляля
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 28 червня 2016 р. 15:41
З нами з:
Повідомлень: 26
Silver Poster

п. 10 Постанови про затвердження Порядку списання з балансу багатоквартирного будинку выд 20.04.2016:  "У разі коли у списаному з балансу багатоквартирному будинку окремі квартири та/або нежитлові приміщення не перебувають у приватній власності та право державної чи комунальної власності на них не зареєстроване, такі квартири та/або нежитлові приміщення приймаються на баланс балансоутримувача, а право власності на них реєструється в установленому законом порядку" -  тільки це мала на увазі

 
romulj Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 28 червня 2016 р. 15:43
З нами з:
Повідомлень: 1640
Gold Poster
Це до ОСББ ніяк не стосується

Роман Гученко
Голова правління АОСББ "Сумщина",
Віце-президент ГО "Всеукраїнська рада голів ОСББ",
Член національно ради з питань ОСББ при КМУ
 
Ляля
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 28 червня 2016 р. 15:50
З нами з:
Повідомлень: 26
Silver Poster
ой, а наш будинок (ОСББ зареєстровано в травні, а в червні загальними зборами обрано форму управління через статутні органи ОСББ, затверджено кошторис, список спільн майна та поряк його використання тощо) списує "приватний ЖЕК" з свого балансу за цією процедурою? Чи як?
 
romulj Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 28 червня 2016 р. 15:53
З нами з:
Повідомлень: 1640
Gold Poster
Так, але на балансі може бути і в сільраді, а ЖЕК лише надає послугу. 

Роман Гученко
Голова правління АОСББ "Сумщина",
Віце-президент ГО "Всеукраїнська рада голів ОСББ",
Член національно ради з питань ОСББ при КМУ
 
Ляля
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 28 червня 2016 р. 15:56
З нами з:
Повідомлень: 26
Silver Poster
нас обслуживало и обслуживает ООО, дочернее предприятие застройщика, на балансе были у него)))
 
olena_d
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 27 липня 2016 р. 17:05
З нами з:
Повідомлень: 2

Підкажіть, будь ласка, як правильно написати листа про передачу зовнішніх мереж(водопостачання та електрика) до міської ради. Можливо у когось є приклад. Дякую. 
 
Petrosyan
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 31 липня 2016 р. 22:54
З нами з:
Повідомлень: 15
Bronze Poster

14  июня мы подали  заявление в горсовет на передачу дома в управление осбб  .  Два дня назад пришел ответ из горжилуправления  и там они пишут, что закон 1521 в части передачи домов на баланс уже не действует, а постановление 301 еще не работает так как  , цитирую : "На сьогоднішній момент розробляється проект розпорядчого документу департаменту щодо списання багатоквартирних будинків з балансу, у випадку ініціації списання осабами, якими на праві приватної власності належать приміщення у такому будинку, шляхом направлення балансоутримувачу письмового повідомлення та копій документів, що відповідно до законодавства підтверджують належність особам відповідних приміщень на праві приватної власності".    

Що таке " ініціації  особами"?.  Хто такі ці "особи?  Получается что решение общего собрания ни при чем, а любая "особа" может дать заявление на списание дома. А  дальше куда его передадут. И как "особа"  может решать судьбу дома одна за всех. И  почему пишут , что постанова 301 к осбб отношения не имеет, если во вступительной части сказано , что термины в соответствии с законом про осбб.  Какое-то непонятное постановление и как теперь взять дом в управление.

 
Petrosyan
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 31 липня 2016 р. 23:01
З нами з:
Повідомлень: 15
Bronze Poster
а зачем их передавать до  міської ради? Это так от вас требуют?  напишите пожалуйста мне - очень интересно поделиться опытом- каждый раз узнаешь что-то новое. petroazot@mail.ru
 
Petrosyan
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 31 липня 2016 р. 23:09
З нами з:
Повідомлень: 15
Bronze Poster
p>14 &nbsp;июня мы подали &nbsp;заявление в горсовет на передачу дома в управление осбб &nbsp;. &nbsp;Два дня назад пришел ответ из горжилуправления &nbsp;и там они пишут, что закон 1521 в части передачи домов на баланс уже не действует, а постановление 301 еще не работает так как &nbsp;, цитирую : "На сьогоднішній момент розробляється проект розпорядчого документу департаменту щодо списання багатоквартирних будинків з балансу, у випадку ініціації списання осабами, якими на праві приватної власності належать приміщення у такому будинку, шляхом направлення балансоутримувачу письмового повідомлення та копій документів, що відповідно до законодавства підтверджують належність особам відповідних приміщень на праві приватної власності". &nbsp; &nbsp;</p><p>Що таке " ініціації &nbsp;особами"?. &nbsp;Хто такі ці "особи? &nbsp;Получается что решение общего собрания ни при чем, а любая "особа" может дать заявление на списание дома. А &nbsp;дальше куда его передадут. И как "особа" &nbsp;может решать судьбу дома одна за всех. И &nbsp;почему пишут , что постанова 301 к осбб отношения не имеет, если во вступительной части сказано , что термины в соответствии с законом про осбб. &nbsp;Какое-то непонятное постановление и как теперь взять дом в управление.</p>
 
ОСББ "Гранит"
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 2 серпня 2016 р. 22:23
З нами з:
Повідомлень: 8

Мне тоже сказали, дом стоит на балансе Автозаводского ЖКХ ,а оплата идёт и договор( нашла один на 90-то квартир) на ТОВ "Житлорембудсервіс" . Чё то моей логике это не отдаётся . По моему где баланс туда и платит, а уж с кем  балансоутримовач заключит договора на обслуживание , то нас это не должно волновать.  
 
ОСББ127
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 5 серпня 2016 р. 18:08
З нами з:
Повідомлень: 68
Gold Poster
Откликнитесь Знатоки.   У нас сейчас встал вопрос о принятия дома в управление.   Вопрос в чём:   на учредит.собрании проголосовали за создание, статут, правление, ревизию, кошторис и тариф.   Не голосовали отдельно "о принятии дома на баланс/в управление",   теперь  получается нужно проводить опять Загальні збори   чтобы отголосовать этот вопрос????  Ищу в Законе где это сказано не могу найти. Мы же вро де бы определились что сами управляем  или ещё что-то нужно голосовать??? 
 
svetlana_al Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 6 серпня 2016 р. 15:15
З нами з:
Повідомлень: 564
Gold Poster


>> ОСББ127
Откликнитесь Знатоки.   У нас сейчас встал вопрос о принятия дома в управление.   Вопрос в чём:   на учредит.собрании проголосовали за создание, статут, правление, ревизию, кошторис и тариф.   Не голосовали отдельно "о принятии дома на баланс/в управление",   теперь  получается нужно проводить опять Загальні збори   чтобы отголосовать этот вопрос????  Ищу в Законе где это сказано не могу найти. Мы же вро де бы определились что сами управляем  или ещё что-то нужно голосовать??? 

А как вы проголосовали за кошторис и тариф, не зарегистрировав ОСББ? Эти вопросы принимаются общим собранием ОСББ. На учредительном у вас еще нет ОСББ.

Порядок управления совместным имуществом (домом) принимается на общем собрании (ст.10), голосование - не меньше 2/3.

 
ndv-m
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 7 серпня 2016 р. 16:00
З нами з:
Повідомлень: 19
Bronze Poster
Добрый день. И нам помогите разобраться :) в законах нигде не написано , что нужно на общем собрании голосовать за "взяття будинку в управління осбб" . Разве голосование за создание ОСМД не являэться желанием самостоятельно управлять? Объясните или направите где прочитать.   Спасибо
 
R Tsym
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 1 вересня 2016 р. 20:29
З нами з:
Повідомлень: 1

Попробую тут спросить.

В доме было создано осбб. 

На жековском лицевом счете оставалась переплата 600 грн. 
при передаче на баланс осбб председатель принял все счета по 0 (ну так мне говорит бухгалтер). 
вот сегодня выяснилось что про эти деньги я могу забыть. хотя в статуте написано что переплата переносится. ну я и сижу на попе ровно. 
Плюс официально осбб стало в конце апреля. Но председатель брал плату за обслуживание дома с января месяца. просто когда приходили жековские платежки он их отрезал и пришпиливал свою. 
люди платили на счет осбб, а жек выставлял долг или как у меня с переплаты списывал деньги (я платила получилось и туда и туда) 
У жека как то можно забрать свои деньги? 

 
Орися
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 26 січня 2017 р. 22:12
З нами з:
21 січня 2017 р. Повідомлень: 11
Bronze Poster
Хто конкретно має право підписувати акти про прийняття будинку в управління ОСББ? Чи можно це робити без відома членів правління та за участі сторонніх осіб?
 
but487@gmail.com Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 27 січня 2017 р. 8:38
З нами з:
Повідомлень: 4

Ви можете просто зробить опитування по квартирах і не збирать збори.Ми так зробили

 
but487@gmail.com Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 27 січня 2017 р. 8:51
З нами з:
Повідомлень: 4

ПИТАННЯ ДО ЮРИСТА!!! Будь ласка підскажіть вихід з ситуації.Є рішення сесії міськради про дозвіл жеку списати з балансу будинок і здійснення прийому в управління йогоОСББ. На загальних зборах вирішили,що ОСББ бере на себе тільки утримання будинку та прибуд.територю,тобто послуги опалення та вивіз сміття не беремо.Це записали в акт передачі-прийому буинку.Жек не підписує цей акт,але обслуговування будинку зняв з січня м-ця.Будинок місяць без двірника,прибиральниці і т. д. Йти ні на які компроміси не хочуть.Ми зависли у повітрі.Звертались у міськрадуале вони підтримують жек.Все це через боржників. Як нам бути далі???
 
but487@gmail.com Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 27 січня 2017 р. 8:53
З нами з:
Повідомлень: 4

ХТО може пояснити у чому різниця прийняти на баланс та прийняти в управління ? Дякую!
 
Орися
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 3 лютого 2017 р. 13:06
З нами з:
21 січня 2017 р. Повідомлень: 11
Bronze Poster
Як я розумію - нема поняття "прийняття на баланс" , у випадку з ОСББ є тільки прийняття в управління. І все ж,сама процедура оформлення і передачі документів у ЖЕКу передбачає створення комісії з членів ОСББ,які за це відповідають? Чи сам голова пішов і все поприймав за своїм підписом і печаткою? Є якісь норми юридичні?
 
ww2lu81
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 15 лютого 2017 р. 0:11
З нами з:
Повідомлень: 51
Gold Poster

Цікава вся ця процедура....прийняття будинку чи то на баланс, чи то в управління. В ситуації, коли будинок вже "живе давно" і обліковувався на якихось там балансах міських рад, то так (з точки зору логіки) його вже новостворене ОСББ бере в управління, обліковує за балансом і так далі... А якщо будинок є новобудова, "по замовчуванню" рахується , що балансоутримувачем будинку є фірма забудовник. От і наш будинок жодного дня не був на балансах міських органів управління - саме тому і було насильно створено ОСББ, бо місто не хотіло брати на свої баланси цю новобудову. Забудовником було справно складено акти приймання-передачі, але не тільки житлового будинку, а ще в акті містяться насосна станція, благоустрій території, внутрішньомайданчикові мережі... і таке інше. Це далекий 2001 рік. На той час ОСББ - це як НЛО, законодавство в зародку, особливості обліку - на розсуд бухгалтерів. От і було все це добро-майно оприбутковано на баланс ОСББ (Дт10Кт42) як безоплатно отримане. Всі ці роки красиво нараховувалася амортизація (в бухгалтерському обліку). Навіть раніше писалося в різних виданнях "в податковому обліку - не нараховується, а в бухгалтерському - відповідно до ПСБО 7". Тепер всі просвічені: житловий будинок - не власність ОСББ! А що ж тоді можна вважати власністю ОСББ? Адже під цей "принцип" можна "притягнути" будь-які капітальні інвестиції (і оргтехніку, і різного роду споруди на дит.майданчиках, спортмайданчиках), які було "нажито" вже ОСББ. А земельна ділянка, яка приватизована на юрособу ОСББ - ? Це теж не власність, але ж є належним чином зареєстроване право власності на земельну ділянку під житловою забудовою на ОСББ? А тепер як бути з тим "житловом будинком+хвостик" в балансі? Знімати з балансу і сторнувати амортизацію за 16 років? Може хто має раціональну думку з цього приводу? Бо я схиляюся лише до однієї - залишити все як є.

 
svetlana_al Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 15 лютого 2017 р. 21:44
З нами з:
Повідомлень: 564
Gold Poster

О чем говорят последние изменения в НКУ:

"138.3.2. Не підлягають амортизації та проводяться за рахунок відповідних джерел:

вартість гудвілу;

витрати на придбання/самостійне виготовлення невиробничих основних засобів, невиробничих нематеріальних активів;

на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів, невиробничих нематеріальних активів.

Термін "невиробничі основні засоби", "невиробничі нематеріальні активи" означають відповідно основні засоби, нематеріальні активи, не призначені для використання в господарській діяльності платника податку".

{Підрункт 138.3.2 пункту 138.3 статті 138 в редакції Закону Вам необхідно зареєструватися для того, щоб переглядати прихований текст}"

 
ww2lu81
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 16 лютого 2017 р. 0:30
З нами з:
Повідомлень: 51
Gold Poster

svetlana_al, 

Ви про що? До чого тут амортизація по ПКУ і невиробничі ОЗ? Спільне майно, обов'язок його утримання співвласниками будинку незалежно від членства в об'днання, облік такого майна - не парафія ПКУ. А тримання житлового будинку поза балансом - це лише відповідність з принципом автономності в бухгалтерському обліку. І заговорили про нього чітко лише в 2015 році. А до цього - сама ДПІ у Віснику податкової служби за 2013р. № 8 чорним по білому пише: житловий будинок ставлять на баланс, проведення Дт10 Кт42 з подальшим нарахуванням амортизації.... Тож не все так однозначно. Тим паче ОСББ з його особливостями і ПКУ.

 
svetlana_al Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 16 лютого 2017 р. 22:26
З нами з:
Повідомлень: 564
Gold Poster

Я лише процитувала останні зміни в ПКУ. Бухгалтер зрозуміє, про що мова. Якщо Вам не подобаються ці зміни - за роз'ясненнями звертайтеся до податківців. Якщо не бажаєти щось робити відповідно до ПКУ - це питання також не до мене.

Я займаюся бухгалтерським та податковим обліком з 1996 року. За цей час і в бухгалтерському, і в податковому обліку постійно відбуваються якісь практично кардинальні зміни. Тому з власного досвіду можу сказати, що у Вас є вибір: або Ви швидко пристосовуєтеся до цих змін та використовуєте їх у своєї діяльності, або Вам все одно доведеться їх враховувати. Добре, якщо не підпадете під штрафні санкції. Чим швидше Ви це зромієте, тим краще для Вас.

 

 
ww2lu81
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 17 лютого 2017 р. 3:19
З нами з:
Повідомлень: 51
Gold Poster

Невиробничі ОЗ - всеодно обліковуються на балансі господарюючого суб'єкта. Амортизація не нараховується для цілей визначення об'єкта оподаткування для платника податку на прибуток, тобто в податковому обліку, а в бухгалтерському - нараховується. Оце вам і податкові різниці.

Житловий будинок - поза балансом. І так зрозуміло, що якщо немає об'єкта - немає амортизації бухгалтерської, а податкової і поготів. І зміни в ПКУ тут ні до чого. Як і штрафні санкції за визначення бази об'єкта податком на прибуток, який ОСББ не платить. На цьому крапка.

 
svetlana_al Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 17 лютого 2017 р. 22:47
З нами з:
Повідомлень: 564
Gold Poster
Так Ви самі сказали, що у Вас будинок в балансі, Ви нараховуєте на нього амортизацію і не збираєтеся нічого змінювати. Визначтесь, будь-ласка, зі своєю позицією, оскільки немає можливості витрачати на Вас марно час.
 
but487@gmail.com Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 19 лютого 2017 р. 0:53
З нами з:
Повідомлень: 4

 І знову ...ПИТАННЯ ДО ЮРИСТА!!! Будь ласка підскажіть вихід з ситуації.Є рішення сесії міськради про дозвіл жеку списати з балансу будинок і здійснення прийому в управління йогоОСББ. На загальних зборах вирішили,що ОСББ бере на себе тільки утримання будинку та прибуд.територю,тобто послуги опалення та вивіз сміття не беремо.Це записали в акт передачі-прийому буинку.Жек не підписує цей акт,але обслуговування будинку зняв з січня м-ця.Будинок місяць без двірника,прибиральниці і т. д. Йти ні на які компроміси не хочуть.Ми зависли у повітрі.Звертались у міськрадуале вони підтримують жек.Все це через боржників. Як нам бути далі???
 
2784ok Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 20 березня 2017 р. 17:59
З нами з:
Повідомлень: 4

Добрий вечір! Я правильно розумію, житловий будинок ставимо на позабалансовий рахунок (029), амортизацію не нараховуємо? І що тоді робити з тими данними з Акта  ЖЕКа про первісну вартість будинку, про нараховану амортизацію на дату зняття будинку з баланса ЖЕКом?Дякую.
 
svetlana_al Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 24 березня 2017 р. 20:39
З нами з:
Повідомлень: 564
Gold Poster

Роз'яснення Мінрегіону

З 1 липня 2015 року набрав чинності Закон України від 14.05.2015 № 417-VIII «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (далі – Закон № 417-VIII), який визначає особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулює правові, організаційні та економічні відносини, пов’язані з реалізацією прав та виконанням обов’язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління.

Зокрема, Законом № 417-VIII встановлено, що власники квартир та нежитлових приміщень є співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку, спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників (статті 4 і 5).
Статтею 9 Закону № 417-VIII визначено, що управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками; за рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції — об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об’єднань співвласників багатоквартирного будинку).
Також з прийняттям Закону № 417-VIII внесено зміни до частини другої статті 382 Цивільного кодексу України, якою визначається, що усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку.
До того ж власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків) (далі – ОСББ, об’єднання). Таке об’єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.
Зазначаємо, що положення Закону № 417-VIII щодо спільної власності у будинку не є нововведенням цього Закону.
Так, пунктом 2 статті 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» встановлено, що власники квартир багатоквартирних будинків є співвласниками допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов’язані брати участь у загальних витратах, пов’язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку. Допоміжні приміщення (кладовки, сараї і т. ін.) передаються у власність квартиронаймачів безоплатно і окремо приватизації не підлягають.
Згідно з рішенням Конституційного Суду України від 02.03.2004 № 4-рп/2004 «У справі за конституційним зверненням Ярового Сергія Івановича та інших громадян про офіційне тлумачення положень пункту 2 статті 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» та за конституційним поданням 60 народних депутатів України про офіційне тлумачення положень статей 1, 10 цього Закону (справа про права співвласників на допоміжні приміщення багатоквартирних будинків)» допоміжні приміщення (підвали, сараї, кладовки, горища, колясочні і т. ін.) передаються безоплатно у спільну власність громадян одночасно з приватизацією ними квартир (кімнат у квартирах) багатоквартирних будинків. Підтвердження права власності на допоміжні приміщення не потребує здійснення додаткових дій, зокрема створення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, вступу до нього.
З набуттям чинності Цивільним кодексом України, а саме частиною другою статті 382, також було встановлено, що власникам квартири у дво- або багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування, опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання за межами або всередині квартири, яке обслуговує більше однієї квартири, а також споруди, будівлі, які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир, а також власників нежитлових приміщень, які розташовані у житловому будинку.
Тож з моменту приватизації хоча б однієї квартири у багатоквартирному будинку поняття «одноосібний власник будинку» (комунальна, державна власність) як таке є некоректним; правовстановлюючий документ, яким визначено, що власником будинку є, наприклад, територіальна громада певного міста, села, селища в особі відповідного органу місцевого самоврядування, є таким, що суперечить актам законодавства.
Крім того, Прикінцевими та перехідними положеннями Закону № 417-VIII внесено зміни до Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», якими, серед іншого, виключено статтю 11 «Утримання житлового комплексу на балансі».
Частиною п’ятою статті 5 Закону № 417-VIII встановлено, що замовник будівництва або попередній власник будинку зобов’язаний передати один примірник технічної документації на будинок згідно з переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, співвласникам в особі їх об’єднання або особі, уповноваженій співвласниками у передбаченому цим Законом порядку. У разі якщо об’єднання співвласників багатоквартирного будинку не створено та уповноважену особу не визначено, примірник технічної документації на будинок передається управителю, якщо його обрано відповідно до закону.
Частиною шостою Прикінцевих та перехідних положень Закону № 417-VIII Кабінету Міністрів України доручено розробити порядок списання з балансу міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними підприємствами та органами місцевого самоврядування багатоквартирних будинків, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності. Повідомляємо, що такий Порядок списання з балансу багатоквартирних будинків затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 № 301.
Отже, «передача будинку з балансу / на баланс», «в управління» не здійснюється – співвласникам передається примірник технічної документації, колишній балансоутримувач списує будинок зі свого балансу.
Зазначаємо, що згідно з положеннями Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» «баланс» є елементом фінансової звітності підприємства.
При цьому цим Законом встановлено принцип автономності, згідно з яким «кожне підприємство розглядається як юридична особа, відокремлена від її власників, у зв’язку з чим особисте майно та зобов’язання власників не повинні відображатися у фінансовій звітності підприємства».
Статтею 2 згаданого Закону визначено, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, який затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.
Зазначаємо, що згідно з пунктом 33 розділу «Вибуття основних засобів» Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18 травня 2000 року за № 288/4509), об’єкт основних засобів вилучається з активів (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок безоплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом.
Пунктом 40 розділу «Облік вибуття основних засобів» Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Міністерства фінансів України 30.09.2003 № 561, об’єкт основних засобiв перестає визнаватися активом (списується з балансу) у разi його вибуття внаслiдок продажу, лiквiдацiї, без оплатної передачi, нестачi, остаточного псування або iнших причин невiдповiдностi критерiям визнання активом.
Враховуючи викладене, наголошуємо, що багатоквартирний будинок (спільне майно багатоквартирного будинку) не є об’єктом права власності підприємства, а відтак списується з балансу не внаслідок безоплатної передачі, продажу, а з iнших причин невiдповiдностi критерiям визнання активом (тобто без переходу права власності).

http://www.minregion.gov.ua/

 
NataL Автор повідомлення відслідковує зміни в цій темі
Re: Процедура принятие на баланс дома
Додано: 23 травня 2017 р. 14:12
З нами з:
23 травня 2017 р. Повідомлень: 1

Подскажите пожалуйста как правильно. Застройщик физ.лицо передает на баланс осбб дом и "прибудинкову" територию без стоимости (без цены). Нужно ли осбб оценить дом и территорию (произвести оценку) прежде чем принять на баланс. Или можно оценку не проводить.
 

Додати повідомлення